Frequently Asked Questions

  • Kun je gekochte items retourneren?

    Ja, dat kan. Helly hanteert een retour periode van een week. Het gekochte item moet voorzien zijn van het (prijs)label. Een bon van aankoop is niet nodig. Je ontvangt dan een tegoedbon welke een jaar geldig is. Geen geld terug.

    Is de retour periode verstreken? Dan kun je altijd overwegen om een afspraak te maken voor het inbrengen van kleding.

  • Waar moet ingebrachte kleding aan voldoen?

    Alle kleding dient minstens in gewassen- en kreuk vrije staat te verkeren. Schoenen en tassen moeten zo veel mogelijk vrij zijn van gebruikerssporen. Bekijk ook even de inname pagina. Hier staat een volledige omschrijving van de vereisten.

    Gelieve geen wasverzachter te gebruiken of wasmiddel met een sterke geur.

  • Moet ik een afspraak maken om kleding in te brengen?

    Ja, op dit moment moet er voor alle inbreng een afspraak worden gemaakt. Bel hiervoor naar de winkel tijdens openingstijden op 020 693 8082.

  • Wat voor items neemt Helly in?

    Wij nemen zowel dames als heren kleding in.
    Herenkleding is altijd zeer welkom! Daarnaast zijn tassen, schoenen en sierraden ook in te brengen. Houd er rekening mee dat wij kleding op seizoen aannemen. Winterkleding in de winter. Zomer kleding in de zomer etc.

  • Hoe lang blijven items in de winkel hangen?

    Helly hanteert een hang periode van 8 weken. Na deze 8 weken dienen de ingebrachte kledingstukken weer opgehaald te worden, of gaan deze naar een door ons uitgekozen goed doel. Er kan uiteraard overlegt worden of bepaalde kledingstukken langer mogen blijven hangen.

  • Wie bepaalt de prijs van een item?

    Helly bepaalt de prijs van ingebrachte items. Helly hanteert een prijs-systeem van ongeveer een derde tot een kwart van de originele nieuwprijs. Maar ook populariteit en de kwaliteit van een kledingstuk is bepalend voor het prijzen van een item.

    Uiteraard kan er altijd overlegd worden of achteraf gebeld om de prijzen te bespreken.

  • Aan welke goede doelen doneert Helly?

    Wij hebben goed contact met de Voedselbank. Ook doneren we regelmatig aan het Leger des Heils.

    Mocht jij een ander goed doel kennen of willen voorstellen dan staat Helly daar altijd voor open om de mogelijkheden te bespreken.

  • Wat verdien ik aan verkochte kleding?

    Helly verkoopt kleding en andere items voor een gedeelte van de opbrengst. Je ontvangt na verkoop van een item 40% van de verkoopprijs. De winkel ontvangt hiervan 60%. De winkel betaald hiervan 21% BTW. Uiteindelijk is de verdeling daarom om en nabij 50/50.

  • Moet ik een afspraak maken om kleding op te halen?

    Nee, kleding kun je altijd op komen halen voor het einde van de retourdatum. Indien kleding niet wordt opgehaald na de retourdatum, gaat de kleding naar het goede doel.